Gíza Trilógia


A SárkánySakk sikerét újabb 3D kaland követi 2013-ban, a Gíza Trilógia társasjáték összeállítás. A koncepció ismét egyedi az eddigi termékekhez képest, mert ez alkalommal a doboz három darab különböző játékot tartalmaz, és a három játékot a jellegük helyett most a kerettörténet fogja össze. Az első játék kreatív, építő jellegű feladatról szól, a második ígéri a legkönnyebb szórakozást újfajta lépés jelleggel, kiütési lehetőséggel, a harmadik pedig kifejezetten taktikus, kombinációs gondolkodást igényel.

A játékok megalkotása mellett ennél a terméknél még nagyobb rész jutott nekem a design tervezésében. A koncepció mellett bizonyos részeket teljes egészében kidolgoztam, például a kockákon látható grafikát. A munka nagyrészét pedig ezúttal is Nagy Béla Lajos végezte.

A játékosok akár a három játékot is végigjátszhatják egymás után, átélve egy teljes történet kalandjait. Az első játékban együtt építik a piramist, egyszerre dolgozva együtt a közös célért, és versenyezve egymással az okosabb mozdulatokkal, az egyszerűbb megoldásokkal. A piramist felépítő kockákat minél kevesebb mozdulattal kell szabályosan elhelyezni, így nyerhető meg a játék.

A történet időben nagyot ugrik ezután, a második játék már arról szól, amikor a felfedezők a piramis bejáratát kutatják. Itt már mindenki igazán a másik ellen játszik, kiütés is lehetséges, ami persze csak oda vezet, hogy elölről kezdi az ellenfél a lépést, és újra minden esélye megvan a győzelemre. A megfelelő pozíciók elfoglalásával lehet megnyerni a játékot.

Az első két játékot azonos játéktáblán kell játszani, a harmadik játék viszont egészen más környezetben játszódik, immárom a piramis belsejében. Itt már a kamrák feltárása, és a piramis rejtvényének a megoldása a feladat, ami izgalmas kombinációs meglepetéseket tartogat. Ugyanis akinek sikerül egy jó lépéssel előrébb jutnia, az egyúttal megváltoztatja a rejtvényt mindenki más számára. Persze a ravaszabb játékosok még ezt is előre kiszámíthatják, és túljárhatnak a többiek eszén.

A termék tervezéséről, a grafikai munka nagyságáról élethű képet mutatnak ezek a vázlatok, amiket a grafikus kapott tőlem. Ahogyan a Crazy Cups társasjátéknál is szó esett róla, a tervezéskor olyan prototípus készül, amin a játék tökéletesen játszható, de semmilyen grafikai elemmel nem rendelkezik, kizárólag a feltétlenül szükséges, szabályokat meghatározó jelölésekkel. A játéktáblák grafikájában az én munkám ezzel véget is ért, amit a társasjáték dobozában találhatnak, az mind Nagy Béla Lajos munkáját dícséri.